مراحل ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری به شرح ذیل می باشد:

قدم اول: شرکای خود را مشخص و در صورت ثبت شرکت سهامی خاص باید بازرس هم مشخص نماییدو سپس سمت ها و درصد سهام وسرمایه و حق امضاء ومرکز اصلی شرکت یا موسسه را مشخص نمایید

قدم دوم:اقدام به ثبت اطلاعات در سامانه ثبت شرکتهابه آدرسIrsherkat. ssaa. ir نمایید، در صفحه باز شده وارد قسمت پذیرش تاسیس ومراحل را تا آخرین صفحه انجام دهید ، در صفحه متن صورتجلسه باید فرم مربوطه از سایت sherkat.ssaa.ir  از قسمت فرم ها دانلود و کامل نمایید و متن تقاضانامه را با کلیک بر روی آیکون متن تقاضانامه بارگذاری و باید آن را کامل نمایید، اساسنامه نیز قابل بارگذاری و باید کامل گردد،بعد از ثبت کلیه اطلاعات یکبار از ابتدا مراحل را چک نمایید سپس نسبت به تایید نهایی اقدام نمایید.

قدم سوم: جهت اخذ گواهی سوء پیشینه باید نسبت به در یافت نامه از اداره ثبت شرکتهای مربوطه اقدام نموده و به دفاتر پلیس +۱۰ یا آگاهی (شهرستانها) مراجعه نمایید، کپی برابر اصل صفحه اول شناسنامه وکارت ملی و در صورت توضیحات صفحه توضیحات در دفاتر اسناد رسمی را تهیه نمایید.

قدم چهارم: بعد از ثبت نهایی منتظر پاسخ از طرف اداره ثبت از طریق سامانه یا پیامک باشید، در صورت تایید اطلاعات اظهار شده نوبت به تایید نام می رسد، که اگر یکی از اسامی پیشنهادی تایید گردد عملا کار اصلی ثبت شرکت انجام گردیده است، واگر اسامی رد شوند دوباره نسبت به ارسال اسامی جدید اقدام نمایید تا یک نام تایید گردد.

قدم پنجم: باید نام تایید شده را در قسمت نقطه چین متن صورتجلسه و تقاضانامه و اساسنامه وارد و ذخیره گردد و پس از آن پرینت مدارک را تهیه و کلیه مدارک توسط اعضا امضا گردد(در صورتی که شرکت شما سهامی خاص باشد باید نسبت به افتتاح حساب شرکت در شرف تاسیس اقدام وگواهی واریز سرمایه دریافت نمایید).

قدم ششم کلیه مدارک اساسنامه ، تقاضانامه و گواهی عدم سوءپیشنه و فیش واریز سرمایه و…باید از طریق باجه های منتخب پست به آدرس اداره ثبت مربوطه ارسال گرددو بارکد پستی ظرف ۲۴ ساعت در قسمت تعیین شده در سایت درج گردد.

قدم هفتم: پس از چند روز در صورت تایید نسبت به اخذ پیشنویس اقدام و فرد متقاضی با در دست داشتن مدرک هویتی جهت امضاء ذیل دفاتر ثبت و اخذ شماره ثبت ومدارک به اداره ثبت مربوطه اقدام نماید.

قدم هشتم: پس از اخذ شماره ثبت شرکت عملا فعال و شما می توانید نسبت به چاپ آگهی در روزنامه رسمی کشور  ، پلمپ دفاتر روزنامه وکل و طراحی مهر شرکت و تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد کارگاه اقدام نمایید.

موفق باشید

در صورت هر گونه سوال می توانید باشماره ۹۰۹۹۰۷۱۵۳۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *