بلا فاصله پس از تاسیس شرکت بایستی در مدت کوتاهی نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی در حوزه مربوطه خود نمایید، مدارک لازم جهت ارائه به شرح ذیل می باشد:
۱-کپی اساسنامه وتقاضانامه
۲- کپی آگهی ثبت و روزنامه تاسیس
۳-گواهی امضاء دارندگان حق امضاء
۴-کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل و همه اعضای هیات مدیره
۵-سند مالکیت یا اجاره نامه ی محل
۶-گواهی آدرس(قبض تلفن)
۷-تکمیل دفترچه دارایی
۸-شناسه ملی شرکت
پس از ارائه مدارک فوق ظرف مدت یک هفته کد اقتصادی قدیم برای شما صادر شده و می توانید نسبت به پرداخت حق تمبر (دو در هزار سرمایه ثبتی) اقدام نماییدو همچنین در صورتحساب فروش و ارائه خدمات خود نیز درج نمایید. پس از اخذ کداقتصادی و حوزه مالیاتی و کلاسه پرونده و شماره پرونده می توانید به سایت tax.gov.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام طرح جامع اقدام نمایید.پس از ورود به سایت با ثبت اطلاعات شرکت در قسمت پیش ثبت نام شماره اقتصادی ظرف مدت ده روز نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال خواهد شد، پس از دریافت پاکت بایستی مجددا وارد سایت شده ودر قسمت ثبت نام شماره اقتصادی نسبت به درج حساب بانکی شرکت ، اطلاعات مالی شرکت و همچنین تکمیل اطلاعات اعضا اقدام نمایید، حالت نهایی جهت صدور شماره اقتصادی جدید وضعیت ۴۵ می باشد.